Monday, March 2, 2009

LEGA...

erm... aku rasa lega sangat2 hari ni sebab berjaya setelkan saman trafik.( tak pakai seatbelt )
aku kena saman tu bln lepas.
dalam surat saman tu ada tulis boleh dikompoun di balai polis trafik melaka tengah sebelum 4 march.
pastu ada tulis gak kesalahan dia atas akan di bicarakan di mahakamah pada 18 march.
aku memang cuak sikit bab2 undang2 ni.
kena g mahkamah lagi la aku takut.
so bila tgk bole kompoun sblm 4 march aku pun g la td.
aku g ngan adi sbb dia pun kena saman gak. ( dia yg drive masa kena saman tu ).
sampai sana aku g kaunter bayar saman, aku bg surat saman aku. pastu perempuan ( tak tau la dia polis ke tak sbb dia tak pakai uniform. kaunter lain semua pakai uniform ) kat kaunter tu cakap sman belum masuk.erm...pelik la pulak.
dah hampir sebulan kena saman tapi saman aku tak de dlm system.
(patut la aku cek online tak de)
pastu aku kena tunggu. polis kat kaunter sebelah tu amik surat saman aku pastu panggil aku.
katanya kena bayar RM300. alamak!!! pokai la aku kalau kenaRM300. aku senyyum je la sbb memang terkejut gak la...
pastu polis kaunter lagi satu(perempuan cantek) panggil dan kena bayar RM40 je. dua org ngan adi RM80. Fuh!!! lega...polis yg mula2 td saja je buat aku cuak.
apa2 pun akurasa lega sangat sbb dah setel dan aku tak perlu g mahkamah.( tak minat !!! )

No comments: