Sunday, March 1, 2009

kaunselor tak bertauliah

aku baru je habis berbual ngan kwn aku.(call aku mlm2 buta ni...)dia cakap yg dia frust ngan sikap laki dia.(tetiba aku kena jadi kaunselor lak )
derang dah plan nak keluar tgk movie mlm td.
kwn aku ni blk kje awal dan bersiap2 la nak keluar.
tetiba laki dia suh tukar baju.laki dia kata baju yg kwn aku pakai tu tak sesuai untuk perempuan yg dah berkahwin.(erm...ada ke baju untuk org bujang & org kawin?)
so kwan aku ni ikut je apa laki dia cakap.
dia pun tukar la baju dah pakai t shirt je akhirnya.
simple mcm nak g pasar je katanya.
kawan aku ni ngadu la kat aku,katanya dia tak kisah kena tukar baju tapi dia rasa laki dia tak patut ckp baju tu sesuai untuk org bujang je.(dia nak ikut fesyen terkini jugak).
dia rasa tak patut sbb laki dia ada hobby mcm org bujang.
dan laki dia selalu ada aktiviti yg biasanya org gujang je buat ngan kwn2 bujang dia.
so bg dia kalau laki dia bole mcm org bujang kenapa dia tak bole?
apa aku nak jawab?sbb aku sendiri tak penah jumpa baju org bujang dan bj org kawin.
(baju org pregnant adala....)lagi pun bg aku dengar je bole la...
nak bg nasihat tak berani sbb takut tersalah cakap.
lgpun yg bermasalah perempuan minta plak pendapat ngan pompuan gak.
so bias!!! bahaya.apa aku buat cuma dengar dan cakap kat dia sabar.
pastu aku dah tak leh tdo sbb dok terpikir kan dia.
maka aku pun keluarkan la masalah kwn aku tu (yg dah jdi masalah aku pulak) kat sini.
harap2 dah luah semua ni bole la aku tdo dengan lena.
mcm2 hal manusia dlm dunia ni kan...

1 comment:

CikLieYzaOnline said...

hahahaha..
jadilah...
kaunselor pun..kaunselorlah...
asalkan bahgia...
huhu